VÄLKOMMEN TILL MITT KRYPIN!
KÄNN DIG SOM HEMMA!

tisdag 20 september 2011

GOTTEDAG . . .

Idag har vi haft en riktigt mysig familjedag med bara massa gotte <3
När alla barnen slutat skolan för dagen så gick vi upp på Väla.
Jag och Kevin gick in på H&M och köpte två par byxor och en huvtröja till honom samt att jag köpte två 5-pack strumpor till Engla. Sören vad den tösens fötter har växt ;)
Under tiden gick M med resten av barnen till Game Stop och köpte lite gamla PS 2-spel.
Sen gjorde jag ett snabbt stopp på apoteket. Efter det väntade BR, till de små barnens STORA förtjusning :D Blev lite lego och Bakugans inhandlade för Leo och Engla köpte en rockring :)
När fikasuget tog över blev det till att besöka Gräddbullerian och testa dom för första gången. Mååånga sorter fanns det att välja på... Vi slog till med Mockasmak, Banan med vit choklad, Hallon med mörk choklad, en Orginal med kokos och 2 Barnens favoriter. Gott var det!!!
Sen blev det en snabbis inom Pistachia också, för att bunkra lite gott inför nästa helg!











Killarna blev fotograferade på skolan idag (Englas fsk imorgon). Och i helgen hade jag ju klippt alla killarna för att dom skulle vara fina!
Igår kom Kenny hem från skolan och var helt upprörd och ledsen. Fyra killar hade varit på honom och slått honom i bakhuvudet/nacken, just för att han var nyklippt! Vet att det alltid varit så att det ska tetas lite med dom som är nyfrillade och att det ska "slås till" i huvudet, mest på skoj. Men detta var BANNE MEJ inget skoj!!! Ungen var helt röd i hela nacken och hade fått en reva på kinden. Tosig blev väl jag och for bort på skolan för att snacka med hans lärare (/mentor). Ska väl inte säga att jag var helt nöjd med hur det hela hanterades. Men sen lät dom i alla fall Kenny vara. Han fick tom en ursäkt utav två av dom. GRRRR.....
Det mest skrämmande med det hela var att när detta sen hade tagits upp och diskuterats i de olika klasserna, så tyckte merparten av barnen att detta var helt ok. Nåt man helt enkelt fick stå ut med!
VAAA!!!??? :/
Som sagt, vad hände med barnens respekt för VARANDRA och FÖR SIG SIG SJÄLVA!!!???
Skrämmande!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar