VÄLKOMMEN TILL MITT KRYPIN!
KÄNN DIG SOM HEMMA!

fredag 2 september 2011

Besviken . . .

Veckan började i total besvikelse... besvikelse över mig själv och att jag inte klarade av att genomföra det jag hade bestämt mig för!
Varför ska det vara så svårt!!??
Har jag tappat all tillit till mig själv? All självkänsla? Hela min själ?
Ibland känns det så :(
Hur kan man tappa bort sig själv så till den milda grad!!!???

Har spenderat sååå lång tid med att bara vara mamma, så nu vet jag snart inte vem LINDA är... vad Linda känner, vad Linda vill...
Har svårt att identifiera mig med nåt annat än att vara just mamma!

Måste bara ta mig över första tröskeln... sen vet jag ju att det kommer bli bättre!
Men det är lättare sagt än gjort ;)

Ska i alla fall göra ett nytt försök nästa vecka... och då ska det banne mig lyckas!!!


Veckan har för övrigt trallat på som vanligt...
Vi börjar sakta men säkert komma in i vardagsrutinerna igen och det är skönt!
Barnen trivs jättebra i förskolan/skolan. Vilket känns tryggt!
Igår var vi dessutom på terminens första föräldramöte. Det var för stora killarnas arbetslag (6-9).
Nästa vecka väntar enskilt infomöte med Leos mentor och veckan därpå har det arbetslaget (1-2) också sitt föräldramöte.

I måndags var jag hemma hos min kära mormor <3
Det var dags för den årliga surströmmingsskivan :D
Har ju påbrå uppe ifrån norrland. Min gammelmormor kom från Arjeplog, innan hon hamnade här nere i skåne. Så det där med surströmming har funnits med så länge jag kan minnas...
Vet att många avskyr det! Och många skulle inte ens tänka tanken att prova överhuvudtaget! MEN jag gillar det. Och tycker att det är en mysig tradition som jag delar med min mormor :)

Burken öppnad ;)

Hårt tunnbröd, mandelpotatis, gräddfil, hackad lök... och så surströmmingen förstås... MUMS!

Mormors goda svartvinbärs-snaps ;)

För fegisarna ;)
Mamma var också med...men hon äter bara räkor!

 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar