VÄLKOMMEN TILL MITT KRYPIN!
KÄNN DIG SOM HEMMA!

torsdag 15 september 2011

Då tar vi det nu istället då . . .

Skulle skrivit ett inlägg igår kväll! Men jag var så trött och kamerajävlen bara bråkade med mig ;) Den var helt urladdad och det tog evigheter innan den fick liv igen, så jag pallade inte vänta!

Har ju som jag tidigare nämnt, sovit (än mer) dåligt den sista tiden. Så igår "mutade" jag minsann till mig en sovmorgon ;)
Kan direkt säga att den gjorde inte mycket nytta! :/
Sen var det bara till att kasta i sig en kopp java och göra vid sig... Ikea väntade!

Tidsoptimister som vi är, eller rättare sagt, som min sambo är, inte jag!!! ;) Så trodde vi att vi skulle hinna med den shoppingrundan på en timme! När vi kommit ca. halvvägs genom affären så var klockan 11.00 och det var dags att hämta lilla sessan. Så M fick springa iväg och hämta henne medans jag lugnt gick vidare inne på Ikea ;) Bara godbitarna kvar ju, så jag led inte precis!!! hahaha...
Tur_eller ren lyx_ att ha Väla köpcenter och Ikea på gångavstånd från hemmet!
När Micke och Engla kom tillbaks var det bara lagret kvar och kassan såklart! ;D
En obligatorisk Ikea-korv hann slinka ner också, innan vi styrde kosan hemåt...

Gårdagen inköp genererade alltså i:

1 pall (till mitt toalettbord)
2 st. sängbord
1 hörnhylla
Massvis av lågenergilampor (dags att byta ut lite här och var... så då byter vi ut hela rasket!)
Ljusfat + blockljus + dekoration
Värmeljushållare
1 stor vit, tvåstänglad orchide
4 st. förvaringslådor i tyg
2 nya innerkuddar (tror ALDRIG jag har lämnat det stället UTAN kuddar!!??) :P
5 ramar i svart (till mina vykort)
2 gardinstänger

Väl hemma så blev det uppackat, ihopskruvat, klätt och inramat... Allt sånt som krävs efter ett Ikea-besök! Kärt besvär dock <3

Sängbord, hörnhylla och pall


Efter att det var klart så var det hög tid för middag. Ugnsfalu och potatismos stod på menyn. Sen var det bara för mig att kasta mig iväg till föräldramöte i Leos klass.
M gick och lade sig eftersom han skulle jobba natt. Så barnen fick klara sig "själva" här en stund.
Skulle bra gärna velat vara en fluga på väggen då ;)
Väl hemkommen var det kvällsmat och sagoläsning som stod på schemat....
Sen var jag som sagt ganska mör ;)


Idag ska jag ta och röja lite här på nedervåningen. En runda med snabeldraken får det väl även bli. Sen ska jag göra kålpudding till middag. Det är mumma det!!!
Barnen är dock inte lika betuttade, så Kenny ska göra sina färsbiffar till sig och syskonen istället <3


Önskar alla en finfin dag!

2 kommentarer:

  1. Åh vad fint det blev. Sååå kul att åka till Ikea, det var så länge sen jag var där. Måste snart försöka boka in en resa dit. Visst är det kul med inredning? Du verkar ha hittat din stil och har inhandlat så många fina saker/möbler.
    Sköt om dig vännen.
    Kram Annso.

    SvaraRadera
  2. Din kommentar fick mig att fundelera... Det blev ett helt nytt inlägg av det hela ;)

    Tack och kram vännen <3

    SvaraRadera