VÄLKOMMEN TILL MITT KRYPIN!
KÄNN DIG SOM HEMMA!

onsdag 2 januari 2013

SLÖEKVÄLL OCH RECEPT PÅ GREKISKA FÄRSSPETT . . .




Sitter här med en kopp kaffe och en go bit sockerkaka som sonen bakat :)
Har ett öga på tv:n som visar en dokumentär om ABBA.
I soffan mitt emot ligger mannen och snarkar.
Är åter igen småbarnsfri, då min syster lånat barnen <3
Blir nog snart sängen för mig också. Är trött så ögonen går i kors!

Måste bara dela med mig av ett supergott recept, på färsbiffar (trädda på spett) med mycket smak!
Supersmarrigt! Vår middag idag...




RECEPT 4 port.

400 g färs
1 röd chili
2 vitlöksklyftor
2 msk hackad persilja
1 tsk rivet citronskal
1 tsk paprikapulver
½ tsk salt

Gör så här:

Kärna ur och finhacka chilin, vitlöken och persiljan. Skölj och riv av citronskalet. Blanda ner alla ingredienser + kryddor i färsen och rör om ordentligt. Forma färsen till avlånga rullar och stick ett spett igenom på längden.
Värm olja i en panna och stek spetten på medelvärme 6-8 minuter per sida.
Servera med tzatziki och grönsallad!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar