VÄLKOMMEN TILL MITT KRYPIN!
KÄNN DIG SOM HEMMA!

måndag 7 januari 2013

DAGEN INNAN . . .




... skolan börjar igen! Och alla barnen är i säng! Om dom sen somnar är ju en annan femma ;)
Dessa lov kan allt ställa till det!

Idag gjorde vi Väla! Barnen hade ju fått lite julklappspengar som dom gärna ville sätta sprätt på!
Så vi slog ihjäl ett par timmar där uppe tillsammans med syster/moster.
Sen gick vi hem här och satt och snackade en stund innan Tanja var tvungen att bege sig vidare.


Nöjda shoppare! :)


Tror jag blir vansinnig alltså! Min kamera är kass! Hur ska jag klara mig utan den!!??
Fattar inte riktigt vad felet är heller :( Men batteriet går inte att ladda! Fast enligt sambon, som är något mer tekniskt lagd än mig, så är där inget fel på själva batteriet. Det har han mätt med sin fina mackapär :P Så då borde det ju vara fel på laddaren (sladden/kontakten)!? Men jag kan ju fortfarande ladda över bilderna till datorn, med samma sladd!
Nån som har en aning!?
Känner ju inte precis att jag har råd att köpa en ny kamera, just nu... Även om det står högst upp på önskelistan!!!
Vill ju gärna ha en större och bättre, digital kompaktkamera ;)
Någon med tips på en bra inte allt för dyr!?


Kvällen har gått åt till att laga middag. Idag blev det en smarrig fiskgratäng med torsk, räkor och en massa annat gott i och till det kokt ris.
Klippte... eller rättare sagt klippte om yngste sonen idag. Äääntligen fick jag klippa av hans gräsliga burr ;) Han hade ju gett sig sören på att han skulle ha långt hår igen (hade det som liten). Men hans hår lämpar sig inte alls för det. Så jag har försökt att övertala honom att klippa sig. MEN NÄ!!! Fram tills igår då jag, kryss i taket, faktiskt fick klippa honom.
Tyvärr blev jag inte alls nöjd. Det blev inte bra!
Så idag fick vi göra om alltsammans och nu blev det rejält må jag säga...




  Redigt snaggad <3
Tyvärr enda bilden jag hann ta innan kameran dog (där av blundbild).
Jämför med bilden längre upp! Tagen ett par timmar tidigare :D
Hahahaha...

1 kommentar:

  1. Kul med shopping, det har vi också klarat av idag!
    Svårt att lägga om dygnet igen för många barn som börjar skolan imorgon kan jag tänka mig.
    Tycker han blev superfin i håret, en riktig tuffing!

    SvaraRadera