VÄLKOMMEN TILL MITT KRYPIN!
KÄNN DIG SOM HEMMA!

torsdag 3 januari 2013

JAG HAR VINTERBADAT . . .




... äh, kanske inte bildligt talat. Men jag tror jag har en ganska god aning om hur det känns nu ;)
Hade gjort färdig middagen tills mannen kom hem från jobb. Efter att vi ätit lämnade jag disken till honom, hällde upp ett glas vin och begav mig upp för att avnjuta ett varmt, skönt bad... trodde jag!!!
Behövde raka benen, så jag lät vattnet rinna medan jag gjorde detta. När jag var klar började jag tappa upp badet och la mig till rätta. När badkaret var fyllt till hälften var varmvattnet slut!!!
Tog mig drippandes och droppandes ner till toaletten på nedervåningen för att avsluta min dusch där. Brukar nämligen inte vara några problem med varmvattnet där.
Satte på duschen och började schamponera håret när jag till min förskräckelse märkte att även här var vattnet svinkallt! Bara att bita i det sura äpplet... Tvålade in mig och sköljde sedan av duschcreme och schampo i en rasande fart!!! Inte skönt alls kan jag meddela!!!
Tjusningen med att ha en gammal fjärrvärmepanna i huset! :/

För övrigt har jag spenderat halva dagen med att städa, rensa och kasta från dotterns rum.
Bra att passa på när hon inte är hemma! Det är ju inte precis som om hon lär sakna något som jag slängt ;) Ja, jisses som där såg ut! Dom två små har ju bara vars ett minirum (ca. 9 kvm) och jag tror inte jag såg en centimeter av golvytan när jag började :P Men nu är där tipp-topp igen! :)
Sonens rum får bli nästa projekt... ser typ likadant ut där ;)


Lilla snäckans rum <3


Min syster hade ju barnen från igår till idag. Men i morse blev hon dålig så min mamma hämtade hem barnen till sig (dom bor närma varandra). Men då ville såklart hjärtegullen stanna hos mormor en natt och det fick dom!
Så imorgon ska jag och M ta bussen in till stan och möta upp dom, för att sedan bege oss på en utflykt till ishallen.

KRAM <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar