VÄLKOMMEN TILL MITT KRYPIN!
KÄNN DIG SOM HEMMA!

fredag 28 januari 2011

Varm choklad med vispgrädde....

Kylan har slått till mot skåne (och hela landet) igen! Brrrrr...
Igår efter att vi varit och handlat och hämtat Engla på förskolan, så drack vi varm choklad med vispgrädde och åt frallamackor. Mysigt!!! Spred sig en barnslig glädje och nostalgi genom hela kroppen på mig...
Tänkte på när man var liten och spenderade timmar i pulkabacken. Sen motvilligt travade hem med röda kinder och snorig näsa... Väl hemkommen kalasade man på en varm kopp choklad med ett tjockt täcke av vispad grädde. I den härligheten doppade man  frallamackor med smör och ost. Sen var man varm, go och nöjd... och framför allt redo för en ny dust med pulkan ;)

Har varit dålig på att uppdatera här...
Det har till stor del berott på att jag tampats med ännu en inflammation i munnen *SUCK*
Jag undrar när och framförallt OM detta någonsin ska ta slut!!???
Är så less och trött på hela denna situationen :(
Undrar dessutom varför man som tandläkare inte tar tag i och utreder VARFÖR jag får detta skit, om och om och om igen!!! Ska man verkligen behöva ha det såhär!?
Har i alla fall spenderat måndag, tisdag och onsdag med tandläkarbesök... Mycket smärta och många tårar!
Nu har iofs det värsta lagt sig. Och jag slapp ta en penicilinkur till! Men behöver en rejäl rensning av de två tänderna och har inte fått tid förrän i mars. Håller tummarna för att jag klarar hålla ut så länge!!!

För övrigt har det inte hänt så värst mycket denna vecka... Har haft fullt sjå med att klara av de dagliga rutinerna och barnen, samtidigt som jag tampats med enorm smärta! Nu är i alla fall Micke ledig (t.o.m tisdag). Så då kan jag slappna av lite bättre! Ikväll blir det mys med HELA familjen, för ovanlighetens skull! Hahahahaha...
Ska försöka oss på att göra en vitlöksost- och baconfylld fläskfilè. Till det tänkte jag mig, råstekt potatis, vitlöksbearnaise och hericot vertes. Sen blir det soffmys... "Let`s Dance"... med grönsaker och dippa :)

Idag fyller min/vår älskade mammi/mormor år! Naturligtvis har hela familjen ringt till henne och sjungit "Vi gratulerar" :) Imorgon är det dags för kalas! Ser vi fram emot!

Vikten kanske ska nämnas...
Har verkligen tappat allt vad rutin, motivation och sånt heter!!! :(
Detta resulterade i en rejäl viktuppgång till förra veckan (fredags). Har till idag iofs gått ner igen. Men ligger fortfarande lite drygt ett kilo över min nya minstavikt :(
From. nästa vecka är det dock INGA SOM HELST bortförklaringar eller dumma ursäkter som gäller... Utan bara FULL FRÄS FRAMÅT!!! Ska lägga upp ett stenhårt matschema att följa + att jag MÅSTE ut på fysisk aktivitet. Ska bl.a ta upp simningen med lillasyster Tanja igen! Blir en gång i veckan till att börja med. Sen,  förhoppningsvis, två gånger per vecka.

Nu ska jag ta mig en god nyttomacka med ägg, keso och groddar... så man får lite energi ;) Sen är det väl dags att göra lite nytta ;)

Ha en riktigt finfin fredag allesammans!!!


KRAM <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar