VÄLKOMMEN TILL MITT KRYPIN!
KÄNN DIG SOM HEMMA!

tisdag 11 januari 2011

Tillbaks till vardagen...

Jaha så var barnens jullov slut! Riktigt mysigt har vi haft... Jul- och nyårshelgerna var trevliga och lyckade :)
Men nu är det bara sååå skönt att komma tillbaks till vardagen och rutinerna!
Har lärt mig att det betyder väldigt mycket för välmåendet! Att komma upp tidigare på morgonen... Ta vara på dagen och lägga sig, skönt sömnig, i tid på kvällen. Nåja... i tid och i tid... det kan väl diskuteras ;)
Inte minst är det viktigt när man bantar/håller diet, har jag märkt! Att börja äta i tid och hålla sig till regelbundna mattider under dagen, är A och O, åtminstone för mig!
Morgonpromenader till förskola/skola med de minsta barnen är oerhört uppfriskande. En bra start på dagen helt enkelt! :)
Kör dessutom en 20-dagars DETOX (Metho Draine) just nu. Det känns skönt efter sista tidens frosserier. Att riktigt få rensa ut alla slaggprodukter från kroppen!
Har sedan jag började min diet och tappat några kilon blivit MYCKET bättre i min dagliga spänningshuvudvärk. Vilket är helt underbart!!! Har levt med detta helvete under större delen av mitt liv. Trodde aldrig det skulle bli bättre! Men det har det alltså nu! Att inte behöva börja dagen med att blanda två Treo i ett glas... Vilken oerhörd befrielse!!! :)
Har dessutom, över lag, blivit mycket piggare. Har mer ork i kroppen!

Dagens matsedel (för mig):

7.00 Kaffe och en naturdietshake
9.45 Mellanfil och Kellogs Special K (linfrö)
12.15 Varma koppen (blomkål-och broccoli), 2 Delikatessknäcke med Sesamfrön.
16.30 Middag (familjens), Spagetti och köttfärssås
21.45 Grönt te



Det var alles för idag!

Må gott och lev väl allesammans!!!

KRAMEN <3

2 kommentarer:

  1. Håller med dig om att rutiner faktiskt kan vara sköna och nödvändiga ibland. Och speciellt om man ska hålla en diet eller om man ska hinna med att träna osv. Spännande att höra om detoxen. Det har jag aldrig prövat. Det kanske jag skulle våga mig på. Äter du alltså vanlig mat samtidigt? Skönt för dig att slippa huvudvärken!! Sköt om dig. Kram!

    SvaraRadera
  2. Ja, Ann-Sofie... Testa! :) Du köper det på Hälsokostaffär! Jag äter som "vanligt" ändå. Kanske varit ännu effektivare om man hållit en striktare diet eller gått på flyt. Men det pallar jag inte just nu ;)
    Kram

    SvaraRadera