VÄLKOMMEN TILL MITT KRYPIN!
KÄNN DIG SOM HEMMA!

måndag 10 januari 2011

Jaha! då var man igång (igen)...

Första veckan av år 2011 gånget... och nyårsångesten sitter i fortfarande! Varför ska det alltid kännas jobbigt när ett nytt år inträder!? Jo, för att man börjar genast tänka på ALLT som SKA göras... Samtidigt hänger förra året kvar som en blodigel på en... ALLT man GJORDE men framförallt allt man INTE gjorde!
Förra året var ett ganska jobbigt och kämpigt år på många plan. Därför måste jag helt enkelt lägga det bakom mig och blicka framåt! Mycket jobbigt återstår! Och jag tror det var längesen jag kände sån ångest över sååå mycket! Känner mig väldigt liten, sårbar och totalt förvirrad just nu :(
Därför har jag valt att starta en blogg... Igen!... Tredje i ordningen...
Har varit kass på att fullfölja mina andra. MEN denna gången är det på riktigt!!! ;)
Tror detta kan vara ett utmärkt forum för MIG och MINA känslor/tankar.

Vad kommer jag bjuda på då!!??
Ja, det vet man aldrig ;)
Förmodligen en härlig blandning av allt mellan himmel och jord! Allt va livet innefattar... ups and downs... glädje och sorg! Mycket humor förhoppningsvis!
Ni ska dessutom få följa med på min viktresa... som jag inledde 23/8 2010. Har sedan dess gått ner 10 kg. Har hållit juluppehåll och snaskat i mig både det ena och det andra... vilket resulterade i drygt ett kilo upp igen. Så 9 kg viktminskning om vi ska vara HELT ÄRLIGA! ;)
Har from idag tagit nya tag och satt upp ett nytt 10 kilosmål...
Har nästan enbart ändrat min kost hittills. Så nu gäller det att ta tjuren vid hornen och börja röra på döfläsket också!!! Mer om det sen...

Ska inte vara alltför långrandig och ytlig såhär i första inlägget...

Vill bara snabbt berätta lite om mig själv...

Linda heter jag, 33 år och mamma till 4 underbara ungar <3<3<3<3 INGET betyder mer för mig i hela världen än mina barn. Har valt att vara hemma med dom i största möjliga utsträckning. Vilket blivit en hel del år när man räknar ihop ;) Har ändå hunnit utbilda mig till Undersköterska och jobbade som det en tid.
Åren hemma med barnen har varit ovärderliga... och jag skulle ALDRIG byta bort dom för något!!!
Nu är däremot tiden mogen för mig att bli LINDA igen... Inte BARA MAMMA ;) En mycket viktig del som faktiskt fattas mig. Det är lätt att tappa bort sig själv när man är så uppe i mammarollen som jag varit/är. Och det är precis vad jag tyvärr gjort till mångt och mycket.
ALLTSÅ tid och ta sig i kragen och ge sig själv en spark i röven (på ren svenska)!!!
Lättare sagt än gjort! Men det ska gå! På nåt sätt...

Annars är jag en lättsam, glad, humoristisk och snäll person. Som uppskattar vänskap, matlagning, inredning och MUSIK, mitt livselexir!!! Och allt annat som tillför vardagen glädje :)
Är dessutom en riktig datanörd som har mitt andra hem på Facebook och slukar bloggar... bloggar... bloggar... ;)

Blir jätteglad om någon liten människa vill kika in här i mitt galna krypin och kanske lägga nån liten kommentar då och då... Kritik mottages gärna... på ett eller annat sätt ;) Och kom gärna med tips och era egna idèer! Finns väl inget trevligare än social kontakt... trevliga människor, omtanke... att dela med sig i både med- och motgångar...

Kram på er!


OCH GLÖM ALDRIG...

CARPE DIEM (fånga dagen) <3

5 kommentarer:

  1. Åh vad kul att du börjat blogga!! Jag har ju inte haft nöjet att läsa dina tidigare bloggar. Kul att du skriver om din viktkamp också. Jag tycker det är intressant att läsa om. Blir så personligt på nåt sätt. Vi får peppa och stötta varandra. Du är så himla duktig som lyckats gå ner 10 kg genom att bara ändra på maten och sen augusti. Himla bra jobbat! Lycka till med bloggen! Många kramar till dig vännen!

    SvaraRadera
  2. Tack vännen!
    Ja, det är ju det personliga som sätter sig...som blir intressant och medryckande. Många bloggar är väldigt ytliga. Och visst det kan dom nog lätt bli. Men man får försöka våga släppa in människor och verkligen dela med sig från hjärtat! En konst ;)
    Och visst ska vi peppa varann :) Du är ju redan min IDOL som du sliter... Tränar som en galning ju!!! hihihi... *vill också*
    KRAM

    SvaraRadera
  3. Jag lovar att kolla in här då o då! Är vansinnigt dålig på att ta mig tid att läsa bloggar, men lovar att kolla in din <3
    Många kramar
    Johanna

    SvaraRadera
  4. Tack gumman <3
    Har du kvar din egen blogg?
    Kram

    SvaraRadera
  5. nej, behövde den en period i livet när jag behövde skriva av mig mina tankar o känslor. Nu skriver jag privat när jag behöver.
    kramar

    SvaraRadera