VÄLKOMMEN TILL MITT KRYPIN!
KÄNN DIG SOM HEMMA!

tisdag 18 januari 2011

I LOVE IKEA!!!

Gårdagen bjöd inte på några större aha-upplevelser... Hade som vanligt sovit som en kratta, vilket jag gör allt som oftast nuförtiden :( Så jag gick och la mig en stund på förmiddagen igen. Sov tre (!) timmar, så det var nog välbehövlig vila! Sen var Micke iväg hos optikern för att fixa intyg till lämpet. Jag pulade lite här hemma och tillagade en god köttgryta. Hade inte ätit något på hela dagen! Så när väl maten kom på bordet var man svång!
Sen kom lillasyster Tanja och hennes Christoffer en runda och vi hade lite kvällsmys <3 Barnen var dock helt uppskruvade och behövde komma i säng, så vi rundade av rätt tidigt!

Idag, efter att vi hämtat Engla på förskolan så gick vi upp på Ikea. LOVE THAT PLACE!!! Paradiset för en inredningstoka som mig ;) Jag bara älskar att köpa prylar till hemmet! Kanske lite för mycket, om vi ska vara ärliga ;) hahahaha...
Köpte bl.a en grillpanna i gjutjärn, som man både kan steka i och ha i ugnen. Blev jätteglad! Har velat ha en sån lääänge! Dessutom lite andra köksprylar (glasskålar, köksredskap, plastburkar med mått)
Söta tygboxar, plastlådor och hjärtekuddar till Engla.
Gröna växter och två underbara Orkideer.
Och sen en massa sånt "måste ha-grejer"... Lampor, batterier etc.
Kollade dessutom på nya möbler. Det mesta av det vi vill ha var nu till nedsatt pris! Aldrig fel ju!!! :D
Så det blir ett nytt besök dit snart igen för att köpa (/beställa) detta!

När vi kom hem hade jag dock värsta huvudvärken, så jag var tvungen att vila en liten stund *suck*. Så trist att man jämnt ska må dåligt! Är det inte det ena så är det det andra!
Men men... vilan gjorde gott! Huvudvärken släppte! Sen var man fit for fight igen ;)

Micke har varit på första teorilektionen idag och det gick bra! Kan inte beskriva hur skönt det är att han äntligen börjat med körkortet. HAPPY!!!
Kommer underlätta nåt helt oerhört för oss som familj!

Ikväll har jag tillagat en hel laxsida med citron och chili. Till det hade vi kokt potatis, Hollandaisesås och sallad. Den blev riktigt god faktiskt! Har inte gjort hel lax på evigheter! Man blir så bortskämd med dessa filèer. Men det var ju så busenkelt!!! Fisken var jättefin och till ett bra pris, 99:-/kg. Så det var mer än värt det!








Nu ska jag faktiskt stänga av datorn för ikväll (kryss i taket) och slänga mig i soffan och glo på dumburken, för omväxlings skull. Tittar nästan aldrig på tv längre. I alla fall inte på vardagarna. Men känner att det hade varit najjs och softa lite ikväll!

Tjingeling allesammans!


KRAM <3

3 kommentarer:

  1. Ikea är underbart! Roligt att Micke börjat med körkortet!
    kramar

    SvaraRadera
  2. Håller med, Ikea är superduperkul att besöka. Längtar tills jag kan komma dit nästa gång. Nästa år ska vi få ett nytt Ikea-varuhus i Borlänge som bara ligger 45-50 min härifrån. Det blir häftigt. Hoppas du slipper huvudvärk idag. Sköt om dig. Kram.!

    SvaraRadera
  3. Ann-Sofie: Jag har 10 min. gångväg till mitt Ikea!!! Faaarligt!!! ;)

    SvaraRadera