VÄLKOMMEN TILL MITT KRYPIN!
KÄNN DIG SOM HEMMA!

måndag 17 oktober 2011

TGIM . . .

Thank god it´s monday...
Trodde aldrig jag skulle säga det men idag så... ;)
Har varit en lugn och mysig helg, stundtals. Men det märks att man har tonåringar i huset numera ;) Egna, starka viljor har alla mina älskade ungar. Och det är väl i och för sig bra! Men det blir lite annorlunda ju äldre dom blir, kan jag säga;)
Små barn - små problem!
Stor barn - stora problem!
Ligger nog en hel del i det!!!
Men inget värre egentligen! Så de problem vi stöter på är oftast snabbt lösta och det är ju skönt! :)
Säger som min son:
- Du ska vara glad för att du har mig till son, mamma. Och inte någon utav mina kompisar/skolkamrater. Och det ligger nog en hel del i det också! Hahaha...
Har faktiskt väääldigt lugna och beskedliga grabbar. Det har dom alltid varit! Men nån gång ska ju gränserna tänjas och testas! Så det så! ;)

Från det ena till det andra...
Testade ett nytt recept igår som jag tänkte dela med mig av! Dels för att det blev gott såklart. Men även för att det var så himla simpelt!

Kycklinggratäng med rökt skinka

För 4 pers. gör så här... Halvera 4 kycklingfilèer och bryn dom i stekpanna så de får färg runt om. Salta och peppra. Lägg sedan över filèerna i en smord ugnsform. Blanda 200 g finhackad rökt skinka, ½-1 kruka persilja (finhackad), 2 dl. creme fraiche, 2 dl. matlagningsgrädde och en msk fransk senap (jag använde Dijon) i en bunke. Bred ut blandningen över filèerna. Toppa med 2 dl. riven (lagrad) ost.
Värm i ugnen ca. 20 minuter på 225 grader.
Voila!!!

Jag serverade gratängen med råris. Men ska jag göra detta recept igen så kommer jag göra det som en "allt-i-ett-rätt" med pasta i botten på gratängen. Tror det kan bli om än godare! :)



Önskar alla en bra start på den nya veckan!!!

KRAM <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar