VÄLKOMMEN TILL MITT KRYPIN!
KÄNN DIG SOM HEMMA!

tisdag 11 oktober 2011

HOME IS WHERE THE HEART IS.....

Detta "ordspråk" betyder väldigt mycket för mig!!!

Fick detta fiiina halsband av min syster i present <3


Har tänkt en hel del på innebörden och för mig har den olika betydelser!
Dels tycker jag det låter så vackert och tankarna går till mitt eget hem och vad det betyder för mig... "Mitt hem är min borg". Här trivs jag bäst! Här mår jag bäst! Här har jag dom som betyder mest för mig! Dom jag älskar över allt annat! Här är mina nära och kära alltid välkomna! Här ska man alltid få känna sig som hemma!

Sen så är där en helt annan tanke som dyker upp i mitt huvud! Dels när jag tänker på innebörden av orden och dels pga att jag haft mååånga, lååånga samtal med en person som står mig väldigt nära, om hur människor, i allmänhet, har blivit. Ja, egentligen hur hela vårt samhälle har blivit!
Ser en oroväckande utveckling, där människor blir mer och mer egoistiska och självupptagna! Där människor inte längre har respekt för varandra. I vissa fall inte ens för sig själva!
Även en form av isolering sker. Var och en håller sig till sitt! Människor umgås inte längre med varann. Det är tragiskt!!!
Till och med inom familjer/släkter blir det slitningar. Ibland så illa att dessa starka band (som de borde vara) bryts totalt! 
Har själv växt upp i en väldigt splittrad släkt! Men har ändå alltid haft en liten kärna av människor nära, som betytt väldigt mycket för mig! Tror inte på att ensam är stark! Men att man med bara några få medkämpar tillsammans kan ställa upp för varandra i vått och torrt. Respektera och älska varandra! Ja, då har man format en väldigt stabil och trygg gemenskap, som varar för evigt!!!

"BLOD ÄR TJOCKARE ÄN VATTEN"

Är det verkligen så!!??

Detta är också en fråga som dykt upp hos mig! 
Jag känner att jag är lite dubbel i den frågan! Å ena sidan vill jag säga JA! För när jag tänker på mina egna barn så känner jag att det finns ju ingenting som skulle kunna ändra på min villkorslösa kärlek för dom! Inget jag inte skulle göra för dom! Dom är mitt blod! Och jag är så stolt över att just jag fått chansen att vara  deras mamma! Det är den största gåvan av alla, för mig!!!
Å andra sidan så har jag ju sett och även själv upplevt hur familjemedlemmar/släktingar sviker, tar avstånd, inte bryr sig eller helt bryter kontakten... Och då undrar man ju!!!

För mig känns svaret på denna fråga inte helt lätt! Jag vill tro att blod ÄR tjockare än vatten. Även om jag blivit bevisad om motsatsen! Jag tror att man själv väljer och skapar sig relationer med andra människor (genom hela livet). Relationer där man trivs! Där man mår bra, får vara sig själv, känner ömsesidig respekt och kärlek. Och dessa "vatten-relationer" kan bli minst lika viktiga som de med ens eget kött och blod! Man väljer helt enkelt vem man vill ha i sitt liv!!!

De människor jag valt att ha i MITT liv och de som ömsesidigt valt in mig i sitt. Dessa personer betyder väldigt mycket för mig. Mer än ord kan beskriva!!! Och jag tackar min lyckliga stjärna för att dom finns!!!
KÄRLEK I MASSOR TILL ER . . . <3<3<3

Med andra ord... DÄR HJÄRTAT FINNS, DÄR KÄNNER MAN SIG HEMMA!!!


Blev kanske lite djupt svammel här ett tag ;)
Men ibland måste man bara få ur sig lite tankar och funderingar!


 KÄRLEK till alla som orkat läsa <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar