VÄLKOMMEN TILL MITT KRYPIN!
KÄNN DIG SOM HEMMA!

tisdag 26 juni 2012

LIVETS GODA OCH TROTSIGA BARN . . .


Dagens lilla skörd från trädgården!
Nu börjar hallonen mogna :)


Idag har varit en sån där mysig dag... eller ja, den började så i alla fall ;)
Har bara gått här hemma och myst för mig själv... Nöjd med mitt kök! Fint väder idag! Plockat hallon i trädgården! Umgåtts med barnen! Lagat god middag! Fått besök av min far!
Ja, ni vet... inget speciellt egentligen... Men livet känns bara skönt :) <3


 Hel laxsida i ugnen...ljuvligt gott!!!

 Gräddfil, majonäs, citronsaft, (salt & vitpeppar) samt dill, persilja och gräslök...

...blir en suveränt enkel men smarrig kall örtsås!


Hade riktigt mysigt med dom små barnen tidigare ikväll! Vi spelade spel och hade riktigt roligt :)
Det var premiär för allsång på skansen, så tv:n stod på i bakgrunden. När Sean Banan började sjunga blev det liv i ungarna, som skrålade för full hals och dansade! Så härligt å se!!! <3
Hela familjen satt samlade och jag plockade fram lite gott...
 

Kladdkaka och vaniljglass med kolasås. Mumma!


Sen var det läggedags för dom små... det var då h*****et brakade loss!!! :(
Leo vägrade lägga sig och hade en lååång utläggning om ditten och datten och hur barn själva skulle sätta sina egna regler osv. osv. osv.
Man vet inte om man ska skratta eller gråta!!??
Men efter en timme gav jag upp! Då var ungen så förtvivlad att han bara grät och hulkade och man kunde inte längre höra vad han sa överhuvudtaget!!!
Han är fenomenal på att hitta på ursäkter så fort det är tid för sängen! Allt för att inte behöva lägga sig eller ha tusen anledningar till att ränna upp hela tiden!
Lägg sen till en liten bortskämd tös (med tre äldre bröder!) som just klivit in i sin 6-års trots!
Och toppa med två tonåringar och alla deras idèer, tankar m.m Samt att dom har halva foten inne i en helt ny värld!
JEEEESUUUS!!! Vem som helst kan bli trött!!! ;)
Och det är precis vad jag är nu... Så nu säger jag GOD NATT!!! 
ZZZZZZZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz.........


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar