VÄLKOMMEN TILL MITT KRYPIN!
KÄNN DIG SOM HEMMA!

tisdag 7 juni 2011

Toppenbra långhelg.....

Helgen har varit super ur många synvinklar...
Först har vi då vädret! Det har bjudits på redigt sommarväder (tors-måndag). Med temperaturer mellan 25-30 grader. HELT UNDERBART!!!
Igår var det så varmt att man satt rätt upp och ner och bara svettades. Kvällen/natten avslutades dock med regn och ett ordentligt åskoväder. Vilket gjort det lite mer uppfriskande till idag. Dock väntas mer regn och åska!

Spenderade ju torsdagen och fredagen så gott som helt allena... vilket var oerhört lugnt och skönt! Känner såhär nu i efterhand att jag verkligen behövde det!

I lördags kom sen mamma hem med Kevin och Engla.
Jag hade ju gärna velat tillbringat kvällen i Grytan, eftersom där bjöds på en härlig underhållningskväll. Men eftersom mamma från början inte hade möjlighet att passa Engla, så hade jag skrinlagt de tankarna!
Men mammas planer ändrades + att min lillasyster ringde och ville att jag (/vi) skulle komma dit. Då hon skulle jobba på plats! Så mamma tog med sig Engla hem igen och jag och Kevin styrde kosan mot stan!

Det var verkligen en folkfest i grytan: Proudness 2011
http://www.helsingborg.se/Medborgare/Utbildning-och-barnomsorg/kunskapsstaden-helsingborg-skolwebbarna/skolwebbar/skolstaden/indexnyheter/proudness/
Massor med människor, i alla åldrar och rolig underhållning på scen!
Tanja skulle sälja merchandise för Von Benzo. Samma band hade avslutningsakten på scen. OCH VILKEN AVSLUTNING sen då!!! Helt galet bra konsert! Det bjöds på ett koppel av helt nya låtar. Vilket var oerhört kul och uppfriskande!
Detta var ju min tredje Von Benzo-konsert för i år och jag kan säga att den ROCKA FETT!!! Helt klart den bästa så här långt...


Tanja säljer Von Benzo-stuff :D


Min fiiina son i folkvimlet <3


Så här såg det ut på scen precis innan Von Benzo gick på... sen ville inte kameran mer med mig :(


Efter konserten blev det inköp av en tröja (tredje i ordningen ;)) + signering offcourse :D Och sist men inte minst en gooo kram med en alldeles speciell person ;P
Sen åkte jag och Kekke hem till mamma och sov över där...


Fick krypa ner bredvid denna lilla gobiten <3<3<3
Kan kvällen avslutas bättre!!??


På söndagen åkte vi hem till oss själva. Det var supervarmt och fint, så Kevin gjorde iordning lite picknick-fika till oss på altanen. Blev så mysigt!!! <3









Kvällen avslutades med att Tanja kom hit! Vi mös med plockmat och naturligtvis Big brother-final på tv.
Simon vann... vilket var relativt väntat!





Igår, måndag, kom Leo och Kenny hem från en långhelg på "lannet" hos Lotta :D
Anders körde dom hem innan han skulle börja jobba (kl. 11.00).
Trots att det var Sveriges nationaldag, bestämde vi oss för att bara vara hemma! Ville ta tillvara den sista lediga dagen, då vi varit ifrån varandra. Dessutom var det så grymt varmt, så man orkade inte med några större ansträngningar... 
Engla fick nog känna på värmes baksida... för helt plötsligt igår kväll, kräktes hon bara, rätt ut. 
Tror bestämt att det var värmen som påverkade henne (!?). För hon mådde bra direkt efteråt! Jag svalkade henne i badet och gav henne en isglass. Konstigt det där!

Sådär ja! Det var lite gobitar ifrån den gångna helgen!
Idag är det vardag igen... Tillbaks till dom vanliga rutinerna!
Kan inte fatta att det bara är en vecka kvar för barnen i skolan... Sen är det SOMMARLOV!!!
Ska bli gött, gött, GÖTT!!!


Nu tackar jag för mig och säger... Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar