VÄLKOMMEN TILL MITT KRYPIN!
KÄNN DIG SOM HEMMA!

fredag 3 juni 2011

HOME ALONE...






Som jag skrivit tidigare så är vi ganska ofta separerade här i familjen pga. att mannen jobbar tre-skift och att barnen ofta är iväg på sina äventyr... Skönt att man har ett bra nätverk och att barnen känner sig så trygga med andra vuxna förebilder, i vår närhet!
Att jag är HELT SJÄLV HEMMA hör dock till ytterligheterna!!!
Men idag (och igår) är detta ett faktum! Mannen jobbar e.m-skifte (15.00 - 23.00), Kevin & Engla är hos mormor och Kenny & Leo är hos Lotta.
När man är mitt uppe i vardagen och man trallar på med rutiner och måsten. När huset är fullt med ungar som har egna, starka viljor. Och allt gnabb det kan medföra (dvs. "syskonkärlek" :P). Då kan det ibland bli  lite mycket! Man längtar efter lite "semester", lite lugn och ro... Lite TYSTNAD ;)
Men så fort man blir ensam saknar man all liv och rörelse omkring sig... Jag blir jätte rastlös så fort mina barn inte är hemma!
Tänkte att jag skulle passa på att göra en massa här nu när inte barnen var hemma... MEN hmmmm... har inte blivit så mycket av den varan ;) Men lite har jag småpulat... och saken är den att ibland är det sååå skönt att bara göra inget... att bara få vara!!!
Och det är precis vad jag ska göra nu...
Jag ska tappa upp ett skumbad, hälla upp ett glas vin och bara relaxa och njuta...
OCH BARA VARA!!! <3


Önskar alla en riktigt mysig fredagkväll!


Tjingeling

1 kommentar:

  1. Det gör du helt rätt i vännen! Ha det så skönt nu! Kram! <3

    SvaraRadera