VÄLKOMMEN TILL MITT KRYPIN!
KÄNN DIG SOM HEMMA!

fredag 17 juni 2011

SOVMORGON . . . Vad är det!!??

Imorse vaknade min lilla dotter 5.30. Jag hörde henne och gick in på hennes rum. Hon säger:
Jag ser att det är ljust ute!!! NU vill jag gå upp!!!
Detta är samma dotter som jag i vanliga fall måste TVINGA upp klockan sju om morgnarna, när det är vardag och förskoledags. Tror inte hon har fattat  att det är sommarlov ;)

Dagen har handlat om tandläkarbesök för sonen, hämta paket på posten och prata ett par omgångar i telefon med min kära vän Bea, som åker med sin familj till Turkiet i natt :D
Dagens middag blev ett mycket väl godkänt första försök att göra helstekt rostbiff. Till det serverades potatisgratäng och rosèpepparsås. Passade även på att vitlöks- och pestomarinera en del av köttet. Hade tänkt ha det på Mickes 40-årsfest, då jag tänkt servera italiensk buffè. Och resultatet blev även det klart godkänt!
Tanja joinade oss vid middagen och har sen spenderat kvällen hos oss. Alltid lika mysigt <3
Hon hade med sig chokladdoppade jordgubbar, som vi mumsade i oss som dessert.
Nu har hon precis stuckit. Hon ska jobba i natt. Börjar halv tolv (!). Dryyygt!!!


Måste bara avslutningsvis visa upp den nya "flugan" bland barnen. Åtminstone här i vår håla ;)
"Gummisnoddar" i olika färger och former som används som armband. Tänk att en sådan enkel sak kan bli en så stor grej. Otroligt!!!
Men var och varannan unge springer runt med armarna överfulla med sådana. Det bytas och ges bort hej vilt!
Och mina två minsta var ju naturligvis inte sena att hänga på det tåget ;)

Även som mamma blir man mer eller mindre frivilligt utsmyckad med dessa "armband" ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar