VÄLKOMMEN TILL MITT KRYPIN!
KÄNN DIG SOM HEMMA!

måndag 21 februari 2011

Mellan fyra väggar.....

Tänk att ens hem antigen kan få en att må jättebra eller precis tvärtom!
Att antigen så stormtrivs man eller så skyr man det som pesten...
Ena stunden så är mitt hem mitt ALLT, min ögonsten... "mitt hem är min borg".
Nästa stund så känns det som ett gräsligt fängelse.
Konstig känsla!!!
Idag var en sån dag :( Hade tänkt storstäda ordentligt. Men kom snabbt underfund med att det inte skulle gå. Har ju tusen grejer liggandes överallt!!! Saker man inte vet var dom ska vara. Saker man borde kasta. Saker som ligger på fel plats. Saker gubben lagt på fel ställe, typ massa verktyg, skruvar och spik. Saker ungarna dragit fram. Jag blir knäpp alltså!!!
Kom i alla fall fram till att vi bara MÅSTE påbörja vårat nästa projekt (just nu bara idèer i mitt huvud) snarast! Och det är att bygga om klädkammare och grovkök, så att vi kan få till bättre förvaringmöjligheter. Samt att röja i förrådet, så att vi får ordning och reda där. Samt verkligen får ut allt som vi har härinne, som inte ska vara här, ut dit!
Sen så har jag så mycket annat jag också vill göra här. Samt en del som bör/måste göras!
Nog sagt om det, för tillfället ;)

För övrigt har dagen flötit på bra... Stora killarna städade åtminstone sina egna rum. Samt att Kenny var gullig nog att röja lite på sina småsyskons rum. *Glad mamma*
Sen så har jag pysslat med Engla idag ... Hon är jätteintresserad av alfabetet nu :) Vi håller på med en egen ABC-bok. Samt att man ska rita prinsessor i MASSOR ;)
Jag har även klippt killarna idag. Efter lite övertalningsförmåga... ;) Fina blev dom!!!
Vid halv sju-tiden kom Tanja och Christoffer. Stoffe ska jobba i natt. Så Tanja sover här hos oss <3
Vi har haft en riktigt mysig kväll tillsammans!
Fikat och kollat på tv. Både Solsidan och Big brother 2011. Kan inte låta bli att glo på det ;) Har ju följt alla dom andra säsongerna!
Sen gjorde jag goda toasts till oss, till kvällsmat.

Nu är klockan mycket och jag ska hoppa i loppelådan...
Natti natti!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar