VÄLKOMMEN TILL MITT KRYPIN!
KÄNN DIG SOM HEMMA!

onsdag 2 februari 2011

Mamma/dotter-mys.....

Behöll min lilla sessa hemma en extra dag från förskolan... Kände att vi behövde det!!!
Hade en riktigt mysig förmiddag tillsammans... Med fika, lite tv-tittande och ett sanslöst pusselmaraton ;)
Engla fick nämligen en stor låda, innehållande tio pussel, i julklapp. Grejen var bara den att alla bitarna låg blandade i en salig röra i kartongen. Så vi fick för oss att lägga, sortera upp och förpacka alla tio var för sig. Sagt och gjort... Över två timmar höll vi på! Och kul hade vi!!! Riktigt teamwork :)


Sen fick jag ett (sinnes-)ryck... Var tvungen att dammsuga! Här blir så jäkla skitigt inne på nolltid. Dels all "småsten" man drar in, som dom sandat med här överallt, när det varit snöigt och halt. Dels så är halva vårt bostadsområde en byggarbetsplats. Dom ska ju nämligen bygga höghus, intill skolan (utöver allt annat som också byggs/har byggts). Så nu när snön smält bort och det inte är så fröset i marken som det varit tidigare + att det regnat en hel del, så är det rena leråkern som omringar skolan :(
Så här har dammsugaren helt enkelt blivit en del av inredningen... Inte lönt att ställa undan den!

Är lite orolig för att även Kenny har nån magbasill!? Han har inte varit bra idag och mådde jätteilla nu ikväll. Dessutom har Kevin hosta och ont i halsen. Dags för en redig runda här kanske!? Känns som att vi har klarat oss undan lite väl länge här nu! Lagen om allts jävlighet måste ju slå till nån gång ;)
Men jag upprepar... PEPPAR PEPPAR!!!

För övrigt har dagen varit ganska lugn... Leo hade en kompis här i eftermiddags och Engla har varit på gympan tidigare ikväll...

Det går lite sisådär med matschemat... Har svårt att hålla mig till de regelbundna tider jag satt upp. Men det är bara att kämpa på! Vet ju att det är det bästa för mig :)
Idag blev det pepparbiffar, pommes och bearnaisesås till familjen. Jag åt en cesarsallad. MUMMA!


Nu är det dags för loppelådan... Så god natt!


KRAM <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar