VÄLKOMMEN TILL MITT KRYPIN!
KÄNN DIG SOM HEMMA!

tisdag 25 december 2012

JULAFTON 2012 . . .

Så är den då över för i år ... JULAFTON!

Får säga att vi hade ett riktigt mysigt och avslappnande julaftonsfirande här hemma igår!
Vi startade ganska tidigt. Mamma kom först. Sen mormor, som fick skjuts hit av morbror Mats. Så fick man se han en stund också. Trevligt! :)
Jag och mormor fixade det sista som skulle göras till julbordet, dvs. en Janssons frestelse och en potatisgratäng. Sen kom lillasyster också. Och vi, allihopa parkerade oss i soffan framför Kalle, med lite glögg och pepparkakor.
Efter det blev det ett dignande julbord. Med allt man kan önska sig. Så gott det var!!!
Sen slappade vi en stund innan det var dags att dela ut julklapparna.
Tyvärr hann ju tomten inte hit i år... Han har ju sååå mycket att göra ;)
Men det fixade vi galant ändå! Man får ju ha lite fantasi! :D
Barnen blev MYCKET nöjda och glada över sina fina klappar!
Och fast vi vuxna inte skulle ge varandra något! Så satt jag ändå med en liten nätt hög julklappar framför mig! TACK ALLA SÖTA!!! <3
Kvällen spenderades sen vidare med en salig blandning mys i form av tv, (jul-) musik, lek med julklappar, sällskapsspel och en del annat bus ;) Och framförallt en massa skratt och kärlek!!!
Micke hade nattskiftet, så han vilade en liten stund innan det var dags att bege sig till jobb.
Vi avrundade vid halv elva då mamma, Tanja och Kenny (som valde att följa med moster) tog bussen hem. Då var jag själv ganska mör och trött kan jag säga! ;)
Så jag bäddade ner två lyckliga och smått övertrötta, ungar. Sen så bäddade jag ner mig själv också...



 Mina fina små <3<3

 Alla sitter bänkade framför Kalles jul...

Dukat för julmat...



 
 Gottebord!

 Leo delar ut paket...

 tillsammans med moster Tette!

 Engla öppnar julklappar!

 Mamma & syster <3<3

 Kenny <3

Leo & Engla inspekterar alla roliga julklappar iförda sina nya, supergosiga morgonrockar, som stannade på hela kvällen ;)



Idag är det traditionellt den slappaste dagen på året...
Barnen leker med sina nya grejer. Vi gosar upp oss i soffan framför tv:n och kanske nån ny film. Spelar lite sällskapsspel. Äter plockmat och godis i mängder!
Vi helt enkelt bara ÄR!!!
MYSIGT!!!


GOD FORTSÄTTNING ALLESAMMANS!!! <3

1 kommentar:

  1. Ni verkar ha haft en riktigt mysig julafton med era nära och kära.
    Önskar er en god fortsättning!
    Kram! <3

    SvaraRadera