VÄLKOMMEN TILL MITT KRYPIN!
KÄNN DIG SOM HEMMA!

fredag 10 februari 2012

UR BARNAMUN (IGEN!) . . .


Läste precis detta inlägg hos en vän på facebook:

"***** förgyllde nyss hela min helg. 
Följande konversation. 
Pappa, kan du göra potatissoppa någon gång. Ja. Det kan vi väl. Bra. Vi behöver soppa och en massa potatis. :) 
Underbart."

Det fick mig genast att tänka på Leo som häromdagen inte ville ha den middag som jag serverade. Han ville istället göra en soppa. Han kollade vad som fanns i kylen och hittade purjolök. Då skulle han göra en purjolökssoppa! Jag frågade lite försiktigt om han visste hur man gör en soppa. Han svarade: Ja, jag tar vatten och purjolök.


Tänk om det hade varit så enkelt!!! ;)


ALLTSÅ DESSA ÄLSKADE UNGAR!!!

Man kan inte annat än att le och bli varm i hjärtat <3 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar