VÄLKOMMEN TILL MITT KRYPIN!
KÄNN DIG SOM HEMMA!

torsdag 2 februari 2012

DAGENS "SURIS" . . .

Idag är jag lite småtjurig... så nu måste jag skriva av mig ;)

Var hos tandhygienisten med Leo idag. När vi kom dit så sa sköterskan till mig...
-Ja, jag ser att din andra son ska hit här idag också. Klockan 14.00. Tror du han kan komma kvart i tolv istället!?
Dom hade försökt nå honom på hans mobil eller rättare sagt någon utav våra (familjens) mobiler, då dom fått upp fyra olika nummer i datorn!!!
Så jag fick börja jaga ungen på hans mobil - Inget svar! (inte så konstigt iofs, han är ju liksom i skolan!).
När jag var klar med Leo och skulle lämna av honom så fick jag springa rundor på skolan för att lokalisera Kevin. Vilket jag till slut gjorde! Och då informera honom samt hans lärare om den ändrade tiden.
Att byta en tid är väl i sig ingen big deal! Om det inte varit för att ungen VÄGRAR gå till tandläkaren!!! Han har ju dubbla tänder upptill, där dom gamla måste dras. Sen så har han två tänder till som dom vill dra pga att han inte har anlag till nya tänder därunder. Vilket gör att han sen måste ha tandställning. Mycket på en gång för en tjurig, känslig tonåring!!! Och han TOTALVÄGRAR ALLT!!!
Vad ska man ta sig till!!??
Kan ju inte precis släpa dit honom :/
Men vill ju få honom att förstå vikten av hur bra det är om han fixar allt sånt nu! För att han senare inte ska ångra sig och behöva genomgå allt som "vuxen". Vilket typ kommer kosta en förmögenhet, till på köpet!
Var så glad idag för att han inte "tjabbat" emot, iom det "bara" gällde tandhygienisten. Så ska det börja ändras och donas med tider _ bara för att dom "skulle iväg på nåt viktigt" _ Varför fick han då den tiden överhuvudtaget!!?? *surar*

Sen så gäller det dottern!
Natten till igår så väcktes jag av en alldeles förtvivlad och ledsen Engla. Hon hade ont i sitt öra!
Förra året (vid denna tiden) fick hon öroniflammation/sprängd trumhinna, två ggr på en månad. Med två antibiotikakurer som följd.
Fick en tid till VC igår förmiddag. M var iväg med henne. Kommer hem igen med beskedet; Hon hade jättemycket vax i örat, så läkaren kunde inte se hennes trumhinna. Så nu ska hon ha revaxör (öronvaxlösande medel) i två nätter. Sen ska vi tillbaks dit på fredag.
Vid första tillfället förra året så var läget detsamma. Jättemycket vax, som doktorn då sög ut. I och för sig fick hon först ingen penicillin. Men tre dagar senare hade hon fortfarande lika ont och hög feber. Så då skrev läkaren ut det!
Varför kunde inte denna läkaren gjort samma sak igår!?
Sugit ut vaxet så att hon kunde kontrollera örat ordentligt!!!
Ungen har ju feber och jätteont. Inte fasen beror det på vax i örat!!!
Sen så står det klart och tydligt i revaxörpaketen att den INTE ska användas vid trumhinneskador, öroninflammation eller ont i örat. Varför rekommenderar hon då det INNAN hon vet om barnet har nån av dessa åkommor eller inte!!??
Ja, ja, nu kör vi revaxör + näsdroppar + smärtstillande/febernedsättande tills imorgon... så får vi väl se hur det ligger till då!?
10 poäng till vår fina, svenska sjukvård!!!!! *surar lite till*


Sådär ja, ibland är det så j**la skönt att spy av sig!!! ;)




TACK Å HEJ!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar