VÄLKOMMEN TILL MITT KRYPIN!
KÄNN DIG SOM HEMMA!

söndag 14 augusti 2011

Pärlplattor och potatismos . . .

Nyss utkommen från en härlig kvällsdusch...
Fått barnen i säng lite tidigare ikväll! Och nu sitter man här och undrar vart hela sommarlovet tog vägen!?
Tiden har bara sprungit iväg... Och om fyra dagar (på torsdag) börjar barnen förskolan/skolan igen!!!

Idag har varit en typisk söndag... Lugn och skön! :)
Gubben jobbar och jag och barnen har bara gått och småfilurat och inte gjort så mycket alls egentligen!
Skönt det också ibland!
Kenny åkte hem till moster Tanja tidigare ikväll. Han ska stanna där i natt!

Engla satt och la pärlplatta tidigare i dag. Efter en stund började hon tröttna och bad om hjälp med att sortera ut pärlor efter färg. Sagt och gjort... sen blev jag också fast och vi fick lagt flera stycken...

 Våra fina alster :)

Dagens middag var nåt så enkelt som ugnsgratinerad falukorv och potatismos. Jisses vad jag har längtat efter mos!!! Var evigheter sedan jag gjorde det! Men nu gick det ju alldeles utmärkt. Fegar alltid och väntar, då dom säger att det inte går att göra mos, gratäng etc. på nypäror ;)

Falukorv i ugnen med tomatskivor, ost och curry, samt champinjoner och potatismos. En klick vardera av lingon, ketchup och gurkmajonäs. Simpelt MEN löjligt gott!!! :D


Kvällen har vi spenderat med mys, lite tv-tittande och kortspel.
Roligt nu när dom två mindre barnen (5 resp. 7 år) också kan vara med och spela enklare kortspel. Leo är jätteduktig på siffror och Engla börjar bli en fena hon med! :)
 
Nä, nu får väl jag också tänka på refrängen...
Inte bara barnen som måste börja gå att lägga sig tidigare för att ställa om inför skolstarten... Jag med! ;)


NATTI NATTI ALLESAMMANS! <3




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar