VÄLKOMMEN TILL MITT KRYPIN!
KÄNN DIG SOM HEMMA!

torsdag 25 augusti 2011

EN PRINSESSAS DAGBOK . . .



Min femåriga dotter är inne i prinsess-fasen... Alltså ALLT cirkulerar runt prinsessor!
HELA UNIVERSUM menar jag då ;)
Själv ÄR hon ju naturligtvis, i egen hög person, PRINSESSA (ut i fingerspetsarna) och gud nåde den som säger någonting annat!
Det är inte svårt att räkna ut vem hennes största förebilder är va!!??...
Jo, naturligtvis Disney-prinsessorna!



Det är så underbart att lyssna på barn när dom fantiserar, spekulerar, filosoferar och pratar... Många goa skratt får man sig! Men också en del tankeställare. Och man förundras ofta över hur smarta dom egentligen är och hur "deras värld" fungerar och hur dom små liven ser på saker och ting!
Nu menar jag absolut inte att barn är dumma... missförstå mig rätt ;)
Utan att dom förstår så mycket mer än man ibland tror. Och att i "deras lilla värld" kan saker va rätt fast det är fel och tvärtom... Man måste helt enkelt bara se det från deras synvinkel.
Sen så fantiseras det ju hej vilt ibland och barnen tror/säger en massa som egentligen är helt upp åt väggarna... Det är där dom goa skratten bjuds... Ibland får man försöka behärska sig men ibland brakar det bara rätt ut... Hahahahaha...

 

Här följer ett axplock av kommentarer/ord och tankar ur min lilla prinsessas mun...

- E: Mamma du är drottning och jag är prinsessa... och när du dör då blir jag drottning!

- E: (med något irriterad röst): O***** på mitt dagis säger att jag INTE kommer bli prinsessa när jag blir stor... MEN det KOMMER jag!!!

- JAG: Vad gjorde ni på förskolan idag?
E: Vi lekte mamma, pappa, barn...
JAG: Jaha, vem var mamma då?
E: Det var B*****
JAG: Vem var pappa då?
E: Ingen!
JAG: Vem var barn då?
E: Det var C****
JAG: Vad var du då?
E: Jag var prinsessa!

- E: Vi  har en riktig prinsessa och när hon får barn så får jag också barn!

- E: Mamma, tror du det finns nån som jag kan gifta mig med när jag blir stor?
JAG: Ja, det är klart det finns!!!
E: Ja, men han måste vara prins för jag är ju prinsessa!



Min alldeles egna underbara prinsessa... <3


Mamma älskar dig... mer än du nånsin kan förstå!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar