VÄLKOMMEN TILL MITT KRYPIN!
KÄNN DIG SOM HEMMA!

lördag 20 oktober 2012

KOCKSKOLAN 1 . . .


Idag har jag och sonen kockat ihop :)
Tänkte att det är hög tid att sätta honom på prov lite ;) Om han nu vill gå restaurang och livsmedelsprogrammet!
Idag satte jag även mig själv på prov genom att göra en rätt som jag faktiskt aldrig har gjort tidigare... Svamprisotto!
Vi hade ett gott samarbete i köket och hela alltet blev en rolig och minnesvärd upplevelse... en i raden, hoppas jag!

Förrätten blev som sagt en svamprisotto toppad med tryffelolja och parmesan. Samt grillade kammusslor med en citron/dill-olja.




Till varmrätt fyllde vi en fläskfilè med Philadelphia paprikaost, fräst röd paprika och purjo samt bacon. Sen kryddade vi härligheten med salt, peppar och massor av smoked paprika-krydda. Till köttet serverade vi grillad paprika, potatisgratäng och Balsamcreme.

Maten var en hemlighet för resten av familjen... men togs emot med stor entusiasm och blev mycket väl godkänd!!! :D

Nu har jag precis haft soffmys med mina två små hjärtan! Eller soffmys å soffmys... nja, dom har ju knappast suttit still älskade ungarna ;) En timmes Eric Saade-konsert på tv:n har avnjutits!

Snart dags för dom att gå till sängs nu... Och då tar vi, lite äldre, och glor på en skräckrulle. Vi har ju haft SAW-rejs här den senaste tiden och ikväll ska del sex avklaras!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar