VÄLKOMMEN TILL MITT KRYPIN!
KÄNN DIG SOM HEMMA!

måndag 12 december 2011

LUSSEVAKA . . .

...det var mååånga år sedan man sysslade med sånt! Hahaha... Nu för tiden blir det mer så att man går och lägger sig tidigare för att ens orka gå upp på Luciadags morgon ;)
Och lägga mig är precis vad jag känner för just nu! Men måste sitta uppe och vänta på äldste sonen som är med sin klass samt lärare på skolan ikväll för att baka pizza och kolla film! :)

Imorgon bitti stundar Lussetåg på dotterns förskola. Vi var iväg och köpte en ljuskrona till henne idag för hon ville ju verkligen vara just LUCIA! :) Blev även veckohandlat hem mat och liknande. Så var det gjort!

Hade besök av M:s kompis P idag också. Bjöd på kaffe och lussebulle. Han ville nämligen kolla min lilla kompaktkamera. Han är nämligen sugen på att köpa en sån för att dom är så lätta att ta med! P har ju i vanliga fall en riktigt schysst systemkamera. Men den kan ju vara lite bökig ibland!
Och inte så liiite avis är jag!!! Vill också ha en fin kamera!!! :P

Till middag idag blev det goda kasslergrytan med currysmak, kokt jasmineris och grönsallad. SMARRIGT VÄRRE!!!

M har varit duktig och röjt undan en hel del här idag. Så imorgon förmiddag ska jag städa dvs. damma, dammsuga och moppa. Sen blir det till att få upp julpyntet. Blev ju inget med det i helgen som gick!
Imorgon ska dessutom barnen få göra pepparkakshus!

Nä, nu avrundar jag och tackar för mig!

NATTI!


Den här lilla tjejen har fjärilar i magen inför morgondagen ;) <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar