VÄLKOMMEN TILL MITT KRYPIN!
KÄNN DIG SOM HEMMA!

söndag 24 februari 2013

FÖRSTA VECKAN AVKLARAD . . .


Så är första veckan som skoletös avklarad ;)
Ingen speciellt betungande sådan...
Vad sägs om två timmar/dag, samt att vi var fria i onsdags!?
Tänk om alla skolveckor sett ut så!
Händer ju inte särskilt mycket under dom här första tre veckornas orienteringskurs!
En liten söt grupp om 6 personer är vi också *fniss*
En extremt beläst, berest och erfaren lärare har vi dessutom fått... Kul!
Däremot är han lite smått virrig för tillfället... vilket förvirrar även oss ;)
Han är nämligen lika ny som vi andra! Hade en dag på sig att ta över befintliga grupper, samt vår nya.
Så han, liksom vi, har en hel del att sätta oss in i!
Men det kommer bli kanon detta! :D

Veckan som följer kommer se ungefär likadan ut som föregående, rent tidsmässigt!
Men imorgon ska vi få prova kocka-kläder *hihihi* och senare i veckan får vi besöka köket. Det är ju DET man ser fram emot!!!

För övrigt kan jag ju säga att jag har liiite svårt att komma in i min nya vardag ;)
Skrattar gott åt mig själv när jag hejvilt planerar aktiviteter under veckan, bara för att mannen är ledig från sitt jobb! Ja, men jag är ju INTE ledig!!!
Fast det har ju bara gått en vecka, så lite överseende får man väl ha med en hemmafru sedan nio år!?
Tänk i NIO ÅR har jag "bara" haft min familj att tänka på! Att sköta om! Nu ska jag helt plötsligt, dagligen, vara någon annanstans och tänka på mig själv och min utbildning. Konstig men samtidigt skööön känsla! :D






Ps. Passade på att ändra utseende + lite av namnet på bloggen. 
Kommer väl alltid, innerst inne, vara en liten hemmafru... fast på nya äventyr!!! ;)


KRAM <3
 

1 kommentar:

  1. Åh snygg ny design på bloggen. Så kul att höra om er första vecka, det brukar vara ganska lugnt första veckan. Det kommer nog igång allt eftersom för er. Så himla roligt att få prova kock-kläderna. Då börjar det kännas som lite mer verkligt kan jag tänka mig.
    Så härligt att få följa dig genom den här resan, och jag tror att det kom i rätt tid för dig. Nu har du ägnat så många år åt att ge till familjen, jag tycker verkligen att du ska satsa på dig själv nu. Du passar verkligen till att jobba med mat, du är så himla duktig på det.

    Ha det så bra och lycka till med allt.
    Många kramar! ♥

    SvaraRadera